söndag 5 april 2009

Blomakuten




Innan C åkte till Tokyo för att slåss med riktiga samurajer lämnade han en slant som skulle användas av mig att roa mig med:)

Jag har lite svårt för att lyda uppmaningar, men en sådan uppmaning är svår att motstå!
Sålunda åkte jag till en av blomaffärerna och shoppade loss, jord, krukor och en och annan färdig blomma....
väl hemma var det dags att ta itu med ett projekt som jag haft på gång läääääääääänge....trösklarna har varit just ekonomiska, men även tidsaspekt och ork har funnits med på listan.
Men, idag är dagen som jag räddade farmors gamla svärdsliljor ur vissenhetens träsk och in i blommornas sköna vår:)

Det är något speciellt att stoppa händerna i jorden, att ruska bort torra kvistar och urgammal jord och sedan till sist vattna:)))
Det trista är att jag idag var tvungen att arbeta på köksgolvet, så nu väntar undandstädningen utan pardon.

Men...jag har i alla fall åstadkommit åtskilligt i mitt sökande efter tillfredsställelse och välmående, både för mig och liljorna.
Med lite skit under naglarna kommer jag att kunna ta itu med kvällens andra projekt: Protokollet....under tiden som jag njuter av upplevelsen att ha fördrivit tiden meningsfullt och njutbart, dessutom gjorde jag för en gångs skull som C bad:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar